Partnerzy strategiczni

laptop-466018__340Żadna firma nie żyje w próżni. Każde przedsiębiorstwo ma partnerów strategicznych, kontrahentów i klientów. W dużej mierze to od klientów zależy los firmy – to, ile kupują i jak często, przesądza o obrotach, a co za tym idzie, także o zyskach firmy.  Dlatego klienci muszą czuć się doceniani i przywiązani do określonej marki czy usługi.  Czynnikiem, który ma decydujące znaczenie, jest dobry towar lub dobrze wykonana usługa. Zadowolony klient wróci. Nie warto wciskać bubli lub odwalać roboty byle jak, bo to w przyszłości zemści się na firmie i jej reputacji. Zadowolony klient prawdopodobnie opowie swoim znajomym lub rodzinie o dobrym produkcie lub usłudze. Niezadowolony klient na pewno poinformuje osoby ze swojego otoczenia o tym, że na przykład fryzjer zepsuł fryzurę lub o tym, że buty rozleciały się po tygodniu noszenia. Wyniki badań marketingowych pokazują, że nieusatysfakcjonowany klient przekazuje negatywną informację o firmie średnio dziewięciu osobom.  Drugą ważną kwestią są pozytywne relacje między klientem a sprzedawcą. Klient obsłużony w przyjemnej atmosferze zachowuje pozytywne skojarzenia i to zaprocentuje przy kolejnym wyborze, jakiego będzie musiał dokonać. Przy tak dużej konkurencji na rynku sam produkt i jego cena nie są wystarczającymi wabikami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *