Dobre relacje w biznesie

money-621349__340Wiele osób wybiera robienie zakupów w droższych delikatesach, chociaż produkty mają podobną jakość. Dlaczego? Bo towar tam jest ładnie wyeksponowany, a obsługa miła. Dobre relacje tworzą różnego rodzaju programy lojalnościowe, rabaty, karty stałego klienta. Aby sprawdzić, czy na pewno spełniamy oczekiwania, trzeba zbadać tzw. feedback, czyli to, co klient naprawdę myśli o firmie i jej produktach. Można to zrobić poprzez ankietę, ale ta forma jest niemile widziana, bo nikomu nie chce się wypełniać wielu rubryk. Dlatego można pytać klientów bezpośrednio. Na przykład kasjer po sprzedaniu towaru lub osoba pracująca w banku po obsłużeniu może spytać klienta, czy jest zadowolony z produktu i obsługi.  Klient powinien identyfikować się z naszą marką i przede wszystkim rozpoznawać ją spośród innych marek. Aby utrwalić w pamięci logo, trzeba zadbać o identyfikację wizualną firmy. Wszelkie dokumenty, katalogi promocyjne, ulotki i gadżety reklamowe muszą być opatrzone ujednoliconymi znakami graficznymi. Logo firmy musi być tak zaprojektowane, aby od razu kojarzyło się z danym produktem czy usługą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *